Uitvaartverzekering

Wist u dat, wanneer je een uitvaartverzekering hebt, u de uitvaart niet door dat zelfde bedrijf of verzekeraar hoeft te laten verzorgen?

— U heeft daarin een vrije keuze —

Als de keuze op Stap voor Stap Uitvaartbegeleiding is gevallen, verzorgen wij graag, op uw verzoek, de aangifte bij de verzekeringsmaatschappij en de uitkering van de polis.

 Rouwen is; je aanpassen aan verlies

Na de uitvaart breekt voor veel nabestaanden een eenzame tijd. Zéker voor partners van overledenen: zij missen dagelijks hun geliefde, dat begint al bij het wakker worden; waar eerst hun geliefde naast hun in bed lag, ligt nu een koud matras..

In de eerste periode moet er van alles geregeld worden: pensioenen, AOW, bankzaken: de overleden partner moet bij verschillende instanties afgemeld worden en alles moet op de naam van de nabestaanden komen te staan. Een hele klus die de meeste nabestaanden nog nooit bij de hand hebben gehad. En toch is het zaak dat dit zo snel en accuraat mogelijk wordt afgewerkt..

Stap voor Stap Uitvaartbegeleiding werkt samen met Nunazorg. In overleg kunnen wij aanmelden bij http://www.nunazorg.nl

Nunazorg is een onafhankelijke, landelijke organisatie die met uitvaartondernemers samenwerkt en voor nabestaanden zorg op maat regelt. Deze service is geheel vrijblijvend en gratis voor de nabestaanden.

Vragen en emoties

Verlies van een dierbare is ingrijpend en betekent altijd verandering. “Waar moet ik beginnen?”, “Wat vang ik nu met mijn leven aan?”, “Wat heb ik allemaal te regelen?” zijn vragen die mensen stellen nadat ze een verlies hebben geleden.

Niet iedereen kan zelf met deze vragen uit de voeten. Nunazorg helpt u, als u daar behoefte aan heeft, een antwoord te vinden op praktische vragen en met eventuele emotionele hulpvragen zoals: “Is het normaal wat ik nu ervaar?” en “Hebben anderen dit ook? ”Het eerste gesprek

Ongeveer 6 weken na de uitvaart neemt een medewerk(st)er telefonisch contact met u op om te vragen hoe het met u gaat. Tijdens dat gesprek kunt u uw verhaal nog een keer vertellen en bespreken we met u de volgende vragen:

Hoe gaat het met u?

Hoe kijkt u terug op de uitvaart?

Ervaart u voldoende steun uit uw omgeving?

Kunnen we u ergens mee helpen?

Als u dat prettig vindt kan de medewerk(st)er bij u thuis komen voor een gesprek. Dat hoeft niet meteen, dat kan ook later nog een keer.

Als u het fijn vindt nemen we na een bepaalde periode nog een keer contact met u op. Dit doen we omdat gebleken is dat veel vragen niet direct na het verlies ontstaan, maar pas in een later stadium.

Oplossingen zoeken

Als u vragen heeft gaat Nunazorg op zoek naar de beste oplossing voor uw situatie. Nunazorg helpt met het vinden van handige informatie, wijst u op organisaties die u verder kunnen helpen, en ondersteunt u met het maken van een afspraak met eventuele hulpverleners. Na het wijzen op de passende zorg houden we het contact met u om er zeker van te zijn dat het de beste zorg is voor uw situatie en of het voldoende is. We houden het contact met u zolang als u dat prettig vindt

Na het eerste telefonisch contact ontvangt de uitvaartverzorger een korte terugkoppeling en is de medewerk(st)er het aanspreekpunt voor alles waar u tegenaan loopt. U kunt hem of haar altijd zelf bellen voor advies, vragen of hulp.